Sa
Samstag
26.03.11
26.03.
Einlass
20:00
Start
21:00
Konzert & Party

NÔZE

+ Aftershowparty!!
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NÔZE

Am 26.03.11 spielt das französiche Duo Nôze im Berliner Astra das einzige Deutschland Konzert mit Band als Sextett!!
"Nôze" Band Line Up: Ezechiel Pailhes (Piano,moog,Vocal BV), Nicolas Sfintescu (mixing computer ,Vocals Lead), Mathias Malher (Trombon), Alexandre Authelain (Sax Teno rand Soprano Clarinets Bass and Bb), Thibault Frisoni (Gitar,Vocal BV), Emiliano Turi (Drums).

Man kennt das Pariser Duo Nôze als energiegeladene Performer die mit ihrer quirligen und skurrilen House Revue jeden Club in eine ekstatische Schweißgrube verwandeln.
Nachdem sie 2 Jahre lang permanent durch die Welt tourten, liefern Ezechiel Pailhès und Nicolas Sfintescu nun mit dem neuen Album „Dring“ (VÖ:04.04.11) ein brilliantes Follow Up zu ihrem Debut-Album „Songs On The Rocks“ ab. Gereift und voller Raffinesse loten sie darauf die Grenzen der Housemusik immer weiter aus und werfen mit größter Freude sowohl die Regeln aller (Volks)-musikalischen Styles wie z.B. Cumbia, Klezmer oder Reggae, als auch ihr eigenes Musikvokabular über den Haufen. Doch sie lassen sich weder in die Gipsy House Schublade stecken, noch haben sie die Kraft und Musikalität all jener Musikstile vernachlässigt, die sie selbst und ihre Musik prägt. Denn natürlich sind Nôze immer noch Nôze, aber sie zeigen mehr Tiefe und Vielschichtigkeit und zelebrieren mit freudvoller Melancholie die Rückkehr zu ihrer ersten Liebe, der improvisierten Musik. Ihre bunten, elektro-kosmopolitischen Entertainerkostüme haben sie dafür gegen genauso gut sitzende Anzüge ausgetauscht. Dring, ist von zahlreichen Begegnungen beeinflusst und entstand mithilfe Kollaborationen, welche die Art und Weise der Studioarbeit des Duos sehr veränderten: Obwohl der typische „Nôze-Sound“ durch und durch von instrumentaler Musik getragen wird, haben Ezechiel und Nicolas ihren Freunden sehr großen Spielraum gelassen. So wurde Nôze im Laufe zahlreicher Aufnahmesessions mehr und mehr zu einer wahren Band mit fließenden Grenzen. Ein spontaner Prozess, aus dem sich im Laufe der Zeit das Rückrad dieses Albums gebildet hat und wodurch sich für das Duo die Möglichkeit bot, ihre Anerkennung gegenüber der Welt des Jazz und der improvisierten Musik zu zeigen, sowie das Können ihrer Kollegen Thibaut Frisoni (Gitarre), Alexandre Authelain (Saxophon und Klarinette), Matthias Mahler (Posaune), Emiliano Turi (Schlagzeug), ... in den Vordergrund zu stellen. Mit diesem Album kehren Nôze zu ihrem Grundgedanken zurück, in dem musikalische und technische Virtuosität auf einen wunderbar leichten und doch tiefen Ausdruck von Freude und Melancholie trifft. Sie knüpfen so an das jazzige und experimentelle Ungetüm ihres Debuts an, welches - heute vom Anspruch und der Reife der vollendeten Musiker und Performer gestützt - ihren Ruhm und ihre Bekanntheit begründet hat.

A Journey To The Feathered Sun<br/>feat. Nu & Omurah<br/>

OMURAH
Patrick Rasmussen’s musical worldview goes beyond the adjectives that are continuously used to describe his music - eclectic, accomplished, experimental. He is a restless journeyman who, as Raz Ohara, has sojourned in collaborations with electronica luminaries such as Apparat and Luomo, and has penned solo work of electronic downtempo, acoustic, folktronica, and various points between. Most recently, under the guise of The Odd Orchestra, he changed course again and crafted two albums, Raz Ohara & The Odd Orchestra and II, both explorations of hazy, pastoral, avant-garde pop, grounded by Rasmussen’s soulful and heartfelt vocals. With “Colefire”, which featured as the closing track for Get Physical’s Full Body Workout Vol 04 compilation of 2008, Rasmussen gave us the first glimpse of his affinity for leftfield electronica as Omurah is the alter ego of Raz Ohara. The long-ranging ambient drones and minimalistic sound design of “Colefire” were a precursor to the otherworldly body music that Rasmussen has created for the first official Omurah release, Paranormal Symphonies. Weightless deep-space sounds introduce “Die Hochzeit”, which translates to ‘The Wedding’ in English. Looped, finger-plucked strings, and an ever-increasing tide of deep, formless pulses and harmonica trails are pursued by galloping rhythm, created from the marriage of bass and acoustic guitars. A deep and hypnotic fusion of slow-house tempo and analog transformation, combined with heady vocal harmonies that lend an ethnic edge, it calls to mind modern post-rock acts like Pivot, The Field and Battles. The original version of “Paranormal Symphony” will undoubtedly draw comparison to the great master of experimental micro house, Ricardo Villalobos. Ramussen’s flair for arranging unexpected melodic tangents over a core of club music is breathtaking, and “Paranormal Symphony” will likely become Omurah’s signature opus. Hemmed by a subtle yet driving house beat, “Paranormal Symphony” allows it’s budding and slowly unfurling melodies to blossom, shimmer, retreat and mutate into abstractness. Wooden percussion, liquid sounds and bodily noises reform into a saturation of electronic pulses that multiply and ricochet from left to right. Whispered chants form layer after layer, building towards a fluttering bed of synths that chime as 2-bar melodies, before retreating as spirit voices and accordion wheezes circulate the skeletal beat. Young Berlin talents Nu and Christopher Schwarzwälder amplify the dub elements, for their “Nu’s Crooks Mix”, fattening the kick and bass, blurring and thickening vocals, while laying a raw spoken word sample of hard-knock urban life over an arctic tech house tempo. Nu’s solo turn for the Ambient Mix, samples and layers the vocals samples, coaxing them to vibrate and disorientate. Whispered sweeps of percussion accentuate the drone texture that builds in density, while off-kilter claps and sampled string sounds fade in and out through the honeycombed structure. With Paranormal Symphonies, Rasmussen has reinvented himself yet again, exploring the outer reaches of experimental sounds, and confirming his place as one of the most exciting risk-takers in modern music.

N.U
A nomad of modern times, who has travelled the continents with his music, Nu is as diverse in his musical styles as he is welltravelled.
Taking influences from his various homes, such as Switzerland, Germany or Peru, the producer and trained sound en- gineer branched out into various genres (deep house, hip hop, trip hop, ambient, experimental, dance and even film and dance theatre music composition). Through this years-long musical journey Nu then found his true calling: instru- mentals amalgamated with his electronic production all held together through solid rythms.
Nuʼs music has a strong emphasis on live performance. He fuses clean-cut minimal techno with the raw sounds of his analog synthies and his self-made in- struments. He works with anything from self-recorded samples, over drum and synthesizer machines to multi touch screen controllers. He has collaborated with various artists, labels, corporations and events, such as VJ Sanch, Node Festival, Pixelfestival, Bachstelzen, Fusion, Goldmund, Yosoy records, Puma Records, Mercedes Benz Mixed Tape, WHITE, BAR25.
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